ponedeljek, 3. februar 2014

Socialna omrežja

Socialna omrežja se razlikujejo predvesm po namenu uporabe. Tako imamo socialna omrežja, ki so namenjena vsem (npr. facebook), določeni skupini, ki ima skupne interese (MySpace), spletne strani za iskanje prijateljev in partnerjev (http://www.glasujzame.com/), spletne strani, ki so namenjene objavi video posnetkov (YouTube) in druge.

Poglejmo si nekatera omrežja:
LinkedIn je poslovno obarvano socialno omrežje, ki je namenjen poslovnežem. Dostopno je v 20 različnih jezikih, med drugim angleščini, ščanščini, fancoščini, nemščini pa tudi češčini. V slovenščini zaenkrat še ni na voljo. Njihovo poslanstvo je, da se med seboj povežejo profesionalci in tako spodbujajo njihovo delovanje in s tem povezan uspeh.
Twitter - poleg tega, da je socialno omrežje, mu rečejo tudi "mikrobloger", saj z njim ustvarjamo kratka sporočila, dolga največ 140 znakov. Tem sporočilom rečemo tudi "tweets" (čivki). Za objavo tweetov in branje objav drugih uporabnikov, moraš biti prijavljen, za branje pa ne rabiš biti. Omogoča nam funkcijo, da "sledimo" drugim uporabnikom in smo tako na tekočen z vsemi njihovimi objavami.
Instagram je socialno omrežje, s katerim lahko urejamo slike in kratke videe (do 15s), jim dodamo razne filtre in okvirje, te pa potem lahko objavimo tudi preko kakšnega drugega družabnega omrežja (kot npr. facebook in twitter).
Flickr je namenjen deljenju slik in videoposnetkov, ki jih lahko uporabnik naloži, če si pridobi svoj račun. Registracija je tudi pri tem omrežju povsem brezplačna, vendar imaš z brezplačno verzijo le omejen prostor shranjevanja. Tudi to socialno omrežje, podobno kot vsa druga, dovoljujejo uporabniku, da komentira slike drugih uporabnikov, ustvarja pa si lahko kroge družine, prijateljev in podobno in, če želi, slike deli samo z njimi.
Pinterest je po mojem mnenju bolj "umirjeno" socialno omrežje. Na tem omrežju uporabniki delijo razne članke, ki jih najdejo na spletu. Te članki so od receptov do nasvetov za ličenje. Če želimo, lahko kot tudi pri twitterju sledimo nekaterim uporabnikom, čigar vsebine so nam všeč (ali pa tudi niso...). Objave lahko všečkamo, komentiramo in delimo na svojo "oglasno desko". Svoje objave lahko spravljamo v različne mape.
Tumblr je nekakšna mešanica Twitterja in Bloggerja. Pri objavljanju namreč ni omejitev vsebin, objave pa lahko všečkamo, komentiramo in delimo. Seveda vse, če se registriraš. Omogoča pa tudi objavljanje slik ter videoposnetkov.
Povio je družabno omrežje, ki smo ga razvili Slovenci, zanimiv pa je predvesm zato, ker je rahlo drugačen od ostalih zgoraj naštetih. Povio služi namreč "komuniciranju prek slik". Kolegu pošlješ sliko, kaj počneš, on pa ti nazaj pošlje sliko, kar počne on.

Ni komentarjev:

Objavite komentar